Matte B

Idag hade vi Matte B i skolan där jag verkligen ligger efter. Det  var min andra lektion jag varit på av fem möjliga så idag fick jag inget mindre än en chock när jag verkligen inte fattade nånting alls av de vi höll på med. Eller okej jag har aldrig varit ett mattegeni så att det kom som en chock var lite väl att ta i men iallafall.. Jag försökte verkligen fatta nåt överhuvudtaget till en början men sen gav jag upp och satte mig vid datorn och surfa runt. Då blev vår mattelärare pissed off på mig för att jag redan ligger efter och inte visar intresse av att lära mej. Men hur lätt är det när dom har kommit så långt och jag missat sammanlagt nio timmar matte (en lektion är tre timmar) och hoppar in mitt i allt.. Aja jag funderade på att skita i matte B och inte läsa den kursen, kanske att jag läser den i trean men fick ändå dåligt samvete. Jag bryr mig om skolan och mina betyg och vill att det ska gå bra för mig men när det blir för jobbigt orkar jag inte mer. Har redan alldeles för mycket att göra i skolan och att bara försöka fokusera på matten går inte nu så därför tänkte ja lägga de åt sidan och hade nästan bestämt mig för det.

Nu har jag suttit vid msn lite och pratat med abbe som faktiskt är guldvärd!  Han vart häpnad när ja sa att jag skulle hoppa av och lyckades övertala mig till att inte göra det faktiskt..  Han är mitt lilla mattegeni som läst till jag vet inte hur många steg och jag måste faktiskt säga att jag vart förvånad över hans kunskaper i början.. haha sry  för mina tidigare fördommar om dina kunskaper dude!

Anyway så sitter han och hjälper mig på msn att förstå och han lyckas nog snart att få in de i min allt för tröga hjärna!
See ya allihop ska återgå till msnpluggandet!

Tack för att du pushar mig & hjälper mig Abbe du är en ängel! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0