Anita goes crazy on upptåget, värt att läsa!



Oj vad fort helgen har gått, nu är det redan måndag igen och de är back to reality.. Igår kom jag hem från vår kära huvudstad Stockholm där jag spenderat en riktigt trevlig helg där vi blandannat ätit på den bästa kinarestaurangen i staan enligt mig, buffén bestod av allt man kan tänka sig & nu hade dom även lagt till sushi som de också var buffé på, rikigt gott och jag mer eller mindre rullade hem! Två par skor har jag också lyckats köpa, ett par riktigt snygga klackskor med cirka 10 cm klack och ett par vita finskor som jag ska ha till skolavslutningen. Vi hann gå in i bara tre butiker på tre timmar pågrund av att det var så jäkla fullproppat med folk i alla butiker och för att vi fastande i skobutiken en låång stund. Hann även med att träffa min lovely friend Abbe i lördags det va riktigt trevligt va så länge sen sist!


Jo nu ni ska jag komma till det som nog är värt att läsa, igår söndag skulle vi ju åka hem tillbaka till Gävle syster & jag & vi skulle åka med upptåget som kommer in i Upplands väsby , resan från T-centralen till Upplans väsby tar ungefär 25-30 minuter och väl på pendeltåget blir jag OOOTROOOLIIIGT kissnödig, så kissnödig att de känns som urinblåsan ska spricka vilken sekund som helst så väl framme i upplands väsby blir hag helt tokig och förösker hitta toalett, självklart finns det ju ingen och jag får panik, ser ett tåg på andra sidan spåret vi klev av på och frågar en kille som står och pratar i telefon om han vet när tåget åker, "om 5 minuter åker den" Perfekt tänker jag, då hinner jag springa in och kissa på tåget som står framför mig och sen springa ut igen fort som faaaeen, Så jag går in i tåget och ser en toalett det första jag gör, går in och kissar på 30 sekunder och sen springer jag ut från toan, vad händer då? Jo jag tappar ut alla möjliga mynt jag hade i jackfickan över hela golvet på tåget och får panik med tanke på att tåget jag står i åker iväg när som helst och det är INTE tåget mot gävle, så jag plockar upp dom som går och sen springer jag och trycker på knappen för att dörrarna ska öppna sig, (folk på tåget gapar samtidigt att dom har hittat flera mynt som jag tappade omkring sig men jag säger att dom kan få dom) Men näe.. dörrarna öppnar inte sig, så jag ser syrran genom glasrutan och signalerar att hon ska trycka på knappen utifrån och det gör hon men näe, dörren öppnas självklart inte och 2 sekunder senare ser jag tåget åka och syster försvinna... Vad gör man i en sådan situation, börjar gråta? Ja det skulle nog den Anita jag känner göra, men näe jag började asgarva för mig själv istället & ringde upp syrran som jag såg blev hysterisk när tåget åkte iväg. Som tur i oturen så åkte tåget mot tierp så det var mot rätt håll iallafall och ännu mer dubbeltur var ju att jag hade min handväska med mig där jag hade bankkort & upptågskortet så jag klarade mig!
Satt för mig själv och funderade vilken stad jag skulle kliva av i för att sen vänta in tåget som syrran skulle komma med så jag bestämde mig för att kliva av i Uppsala & så blev det. Där traskade jag omkring bland gator & torg gick vilse som jag gör överallt pågrund av mitt dåliga lokalsinne men efter att ha gått lite så hittade jag själva Uppsalas butiker & stan så jag traskade in på h&m för att kolla om dom hade en bikini jag blev så förtjust i som dom hade i Stockholm dock inte min storlek men icke.. Så jag promenerar i det fina vädret och mitt i allt så hör jag någon som ropar "Aniiiitaaaaaa" What? Tänker jag, inte känner jag någon i uppsala och vänder mig om förvånat. Då är det min lilla huevona Shabii som står och kollar på mig förvånat och med världens konstigaste blick. (hon e bäst på sånna blickar) Så det var verkligen kul, fick se hennes tatuering och vi kramades lite sen gick jag tillbaka dit jag kom ifrån och hoppade på rätt tåg som syrran satt på.. Det vart trots allt inte så farligt ändå utan det blev en liten bonusresa till Uppsala & träffa min bästa huevona!


Väl hemma i Gävle så blev det att stressa med att gå & köpa blommor och sen hem till Daniels mamma som fyllde år igår för att gratta henne. Daniiboy var hemma han med och såg alldeles förvånad ut när han såg mig men vi hade det trevligt ihop & såg på real madrid & fotboll hela natten lång - FÖR LÄNGE! Så jag blev för frustrerad och ringde & beställde Pizza & vi åt tills vi blev mätta & mådde illa och började slåss som små barn, haha!

            

Kommentarer
Postat av: Iza

Haahaha typiskt dej slyna :P Oväntat att de skulle hända dej av alla ;)

2009-04-28 @ 02:31:10
URL: http://izalinnn.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hahaha precis vad jag skulle skriva! som Iza skrev.. typiskt dig Anita! :p



men att du träffade henne.. somsagt allt har en menining (;



2009-04-28 @ 21:38:05
URL: http://jenniferliljeqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0