Det jobbar bitterfittor på systembolaget!



Oj vilken lång dag det har varit idag men ändå så kort! Dagen började med att jag vaknade & gick iväg till skolan för att plugga, va där ett tag med cicci och diskuterade mest om hur det blir inför sista april osv, sedan gick jag iväg hem och vilade och packade och sen skulle jag tillbaks till skolan för att göra ett prov i naturkunskap B, sista saken att göra i den kursen & det gick väl ganska bra, hoppas jag.. snart så är plugget över och äntligen kommer de efterlängtade sommarlovet!

Klockan 16:30 tog jag & syster tåget till stockholm och väl framme i T centralen tänkte vi att vi skulle svänga förbi systemet för att köpa med oss en vinflaska åt far vår, sen då? Jo vi kommer in i systemboalget där det kryllar av både människor & sprit, löningshelg + systembolaget = katastrof Jo då tar syster en flaska och ställer sig vid kö'n och jag står med henne och väntar på att vi kan köpa flaskan och sen ta t-banan hem till Pappa. 20 minuter senare är vi äntligen framme och kassörskan hon ser ungefär ut som att hon är trött på livet & hatar sitt jobb, då går jag och ställer mig en bit bort från kassan och väntar på syrran  då kassatanten helt plötsligt kräver att jag ska visa legg trots att det va syrran som köpt. Nej självklart så får vi inte köpa då och hon tar flaskan från oss och säger att vi måste gå därifrån och att syrran inte heller får komma in där igen och köpa för då kommer hon åka fast för att hon köper till minderåriga.
Jag går fram till kassan och blir helt paff, lilla skitungen jag då blit kaxig och irriterad som fan med en jäkla attityd och blir nästan galen på tantfan inombords men tantfan ger sig inte.. näe, hon fortsätter. Jag röck då tag i syrran och sa att vi skulle dra, då kommer en annan bittertant som jobbar på systemet och gapar "välkommen åter när dur är 20 år" med världens jäkla blick..  Visste ärligt talat inte om jag då skulle skratta åt det eller vara arg åt det men jag blev självklart skitförbannad och ställde mig utanför systemet & mittemot ett korvstånd & syrran går då tillbaka in och köper det HON ska ha, för inte fan kan man förbjuda någon som äe 22 år att gå och köpa sin egen sprit!? Hur som helst så står jag därute i det sköna vädret med den argaste blicken jag kunde ge ifrån mig och känner mig som när jag va 14 år och desperat efter att någon skulle köpa ut åt en.. ja då 2 minuter senare kommer en vakt fram till mig när jag står därutanför, vafan nudå ? tänkte jag.. Ska dom gripa oss eller va äre frågan om.. haha! Näe men då sa han att "nu är det kö in till systemet och du är först i kö'n ALLA SOM SKA IN HÄR STÄLL ER BAKOM DEN HÄR TJEJEN, här   börjar  kööön! " 
Då försvann 14års nojjan & jagf kände mig lite större igen..haha! Men jag skulle ju inte in, stod ju bara o väntade på att syrran skulle bli klar, nåja sen vart hon klar & vi åkte iväg med tunnelbanan, ingen av oss kunde släppa det där på ett bra tag & det kan jag fortfarande inte nästan,sådär hårt är det absolut inte på systemet i Gävle, hell no..
Någon charmig stockholmsgrabb ställde sig o börja sjunga efter mig på spanska påväg till tbanan o det lät typ "bonita lalal mama grande tienes ..mmhhaa"  & sen åkte man förbi gamla kära fittja med tåget och såg gamla grabbarna man brukade hänga med, gatubarnen man hade gamla & goda tider med.. haha gööt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0